Korona zamíchala prodeje aut v Evropě, Golf přišel o prvenství

Share

Kategorie SUV má historicky největší podíl.

Vývoj pandemie v Evropě nadále silně ovlivňuje statistiky prodeje nových aut. Leden zaznamenal pokles o 26 procent oproti prvnímu měsíci roku 2020.

Registrace nových aut klesly na 840 tisíc a se statistikou zveřejněnou Jato Dynamics zamávaly zejména velké trhy jako Německo (-32%) či Španělsko (-52%).

Vliv na vývoj prodejů mají i měnící se zdaňovací systémy v jednotlivých zemích. Často souvisí se snahou regulovat prodej aut s vyššími emisemi.

10 nejprodávanějších aut v Evropě
Toyota Yaris (18 094 reg.)
Peugeot 208 (17 310 reg.)
Dacia Sandero (15 922 reg.)
VW Golf (15 227 reg.)
Opel Corsa (14 951 reg.)
Peugeot 2008 (14 916 reg.)
Renault Clio (14 446 reg.)
Fiat Panda (14 122 reg.)
VW T-Roc (13 896 reg.)
Škoda Octavia (13 756 reg.)

Paradoxně se nepotvrdily prognózy z listopadu loňského roku, že kategorie aut SUV známých vyšší spotřebou i emisemi již dosáhla vrcholu růstu.

Leden ukazuje, že tomu tak není. Podíl SUV dosáhl 44 procent ze všech nových aut, což je nejvíc v historii.

Zajímavé změny se odehrály v lednové desítce nejprodávanějších modelů v Evropě.

Volkswagen Golf se například z pozice bestselleru propadl až na čtvrté místo s počtem 15.227 registrací.

Na první místo se dostala Toyota Yaris (18 094 reg.), za ní je Peugeot 208 (17 310 reg.) a na třetím místě je již nová Dacia Sandero (15 922 reg.).

Další čtyři malá auta B segmentu najdeme za Golfem. Na pátém místě je Opel Corsa (14 951 reg.), Peugeot 2008 (14 916 reg.), Renault Clio (14 446 reg.) a Fiat Panda (14 122 reg.).

Desítku uzavírají Volkswagen T-Roc (13 892 reg.) a Škoda Octavia (13 756 reg.).

Další články z rubriky

Další články autora