Peugeot výrazně mění logo, proč je v něm vlastně lev?

Share

Poprvé firma použila logo se lvem v roce 1847.

Peugeot po jedenácti letech mění logo a docela zřetelně. Francouzská automobilka při jeho návrhu čerpala ze své bohaté historie.

Nejnovější podoba už zobrazuje pouze hlavu lva s pořádnou hřívou a pootevřenými ústy znázorňující řev šelmy. Taková podobizna v erbu má nejblíže logu, jaké Peugeot používal v letech 1960 až 1975.

„Znak se lvem vždy byl součástí značky Peugeot a vždy také bude. Hrdě září a ztělesňuje hodnoty značky. Je synonymem sounáležitosti, uznání, ale také prestiže, důvěry a dlouhověkosti rodokmene,“ vysvětluje Peugeot.

Důvod, proč si rodina Peugeotů v roce 1847 vybrala právě lva, je však jiný. V té době ještě Peugeot nevyráběl auta, ale různé předměty denního použití z oceli, zejména mlýnky na pepř, nože a kráječe bylinek.

Lev měl symbolizovat sílu a díky svým drápům ostrost, kterou byly výrobky pověstné.

Zajímavé je, že plaketka se lvem se na autě značky Peugeot objevila až v roce 1948, do té doby to byly jen stylizované nápisy nebo sošky lvů.

Od roku 1850 se logo Peugeotu změnilo desetkrát a nyní přichází jeho jedenácté vydání. Jako první ho dostane třetí generace Peugeotu 308, její podobu poznáme ještě letos.

Že přijde změna loga už přitom naznačoval koncept Peugeot e-Legend představený na podzim 2018.

Nová vizuální identita značky se zdaleka netýká jen samotných aut, ale také prodejen, reklamních kampaní, dárkových předmětů či hlavičkových papírů. Výměna dosavadního loga z roku 2010 proběhne již v příštích měsících.

Další články z rubriky

Další články autora