Ve hře je navázání na netradiční model z roku 1999.
Od uvedení druhé generace nejmenšího Audi A1 neprošly ani tři roky a nad městským hatchbackem se už smráká.
Nejistá budoucnost modelu A1 vyplývá z vyjádření šéfa Audi Markuse Duesmanna pro britský Auto Express u příležitosti představení nového e-tronu GT. „Diskutujeme o tom, co uděláme s malými auty, protože v tomto segmentu máme hned několik úspěšných značek, je otázkou, co bude s A1.“
Audi A1
Duesmann ve vyjádření nemyslel jen Audi, ale celkovou nabídku koncernu Volkswagen. Z ní se nejlépe daří Volkswagenu Polo, následuje Škoda Fabia, která v květnu dostane novou generaci a zapomínat není třeba ani na Seat Ibiza.
Rozhodování automobilek co s modely, které nejsou příliš ziskové nebo dokonce ztrátové, nyní urychluje potřeba elektrifikovat portfolio kvůli emisním normám.
Šéf Audi také naznačil, že základním modelem značky by mělo být Audi Q2 a nic menšího v nabídce čtyř kruhů už čekat není třeba.
Neznamená to však, že Audi zanevře na kompaktní městské auto a nahradí jej SUV. Stále si pohrává s myšlenkou navázat na Audi A2 z roku 1999. Tehdy šlo o koncepčně netradiční auto s avantgardním designem zaměřené na nízké provozní náklady.
Nad oživením A2 se přitom spekuluje už léta, návrat naznačil koncept představený na podzim 2011 a další v roce 2019. Jak jinak, šlo by už o elektromobil s využitím podvozkové platformy MEB, kterou najdeme iu Volkswagenu ID.3.
O tom, zda bude kompaktní elektrické Audi vypadat podobně jako koncept AI:ME představený před dvěma lety na autosalonu v Šanghaji, je zatím předčasné mluvit.
Současná generace A1 s technologií z Pola a Ibizy, bude mít zřejmě ještě šanci klidně dožít. V základní výbavě s 95koňovým litrovým tříválcem 25 TFSI se dnes prodává s cenou od 20 730 eur.