-1.3 C
Brno
Čtvrtek, 9 února, 2023
DomůPro MužeAudi A1 zřejmě skončí bez přímého nástupce, náhrada se pomalu rýsuje

Audi A1 zřejmě skončí bez přímého nástupce, náhrada se pomalu rýsuje

Date:

Nenechte si ujít

Španělsko není jen Madridem a Barcelonou. Lákadlem jsou pobytové citybreaky a letenky od 40 eur

Zpáteční letenky do Španělska momentálně začínají na akciové cenovce...

Nejrychleji rostoucí odpad je elektroodpad.

Elektronické zařízení ročně tvoří největší odpad, avšak recykluje se...

Co se vyplatí vyměnit na levnějším kole?

Jaké komponenty mají nejlepší poměr cena výkon, chceme-li vylepšit...

Jízda na kole v bytě? Porovnali jsme stacionární kolo a smart trenažér

Pro koho je lepším řešením smart trenažér s klasickým...

Jak využít zimu, když nelze ještě jezdit na kole?

Kdo má rád sport obecně, se zimou problém nemá...
- Komerční sdělení -časopis

Ve hře je navázání na netradiční model z roku 1999.

Od uvedení druhé generace nejmenšího Audi A1 neprošly ani tři roky a nad městským hatchbackem se už smráká.

Nejistá budoucnost modelu A1 vyplývá z vyjádření šéfa Audi Markuse Duesmanna pro britský Auto Express u příležitosti představení nového e-tronu GT. „Diskutujeme o tom, co uděláme s malými auty, protože v tomto segmentu máme hned několik úspěšných značek, je otázkou, co bude s A1.“

Audi A1
Duesmann ve vyjádření nemyslel jen Audi, ale celkovou nabídku koncernu Volkswagen. Z ní se nejlépe daří Volkswagenu Polo, následuje Škoda Fabia, která v květnu dostane novou generaci a zapomínat není třeba ani na Seat Ibiza.

Rozhodování automobilek co s modely, které nejsou příliš ziskové nebo dokonce ztrátové, nyní urychluje potřeba elektrifikovat portfolio kvůli emisním normám.

Šéf Audi také naznačil, že základním modelem značky by mělo být Audi Q2 a nic menšího v nabídce čtyř kruhů už čekat není třeba.

Neznamená to však, že Audi zanevře na kompaktní městské auto a nahradí jej SUV. Stále si pohrává s myšlenkou navázat na Audi A2 z roku 1999. Tehdy šlo o koncepčně netradiční auto s avantgardním designem zaměřené na nízké provozní náklady.

Nad oživením A2 se přitom spekuluje už léta, návrat naznačil koncept představený na podzim 2011 a další v roce 2019. Jak jinak, šlo by už o elektromobil s využitím podvozkové platformy MEB, kterou najdeme iu Volkswagenu ID.3.

O tom, zda bude kompaktní elektrické Audi vypadat podobně jako koncept AI:ME představený před dvěma lety na autosalonu v Šanghaji, je zatím předčasné mluvit.

Současná generace A1 s technologií z Pola a Ibizy, bude mít zřejmě ještě šanci klidně dožít. V základní výbavě s 95koňovým litrovým tříválcem 25 TFSI se dnes prodává s cenou od 20 730 eur.

Nejnovější příběhy

- Komerční sdělení -pr článek