Střešní box zvládá vysokou rychlost.
I když Porsche již téměř 20 let vyrábí SUV Cayenne, stále se nám spíše pojí s legendou jménem 911. Značka však opět ukazuje, že se nebrání ani větším výzvám.
Svědčí o tom nejnovější model, který lze označit za velké rodinné kombi s elektrickým pohonem, lepší průchodností i nosičem na kola. Porsche Taycan totiž dostává novou verzi Cross Turismo.
Porsche Taycan Cross Turismo (12 fotografií)
Jeho příchod není až tak překvapením, protože ho avizoval již koncept Mission E Cross Turismo představený na podzim 2018. Teprve nyní přišel čas, aby se stal realitou.
Porsche může být také praktické
Začněme praktickými změnami oproti klasickému Taycanu. Nabízí se verze Off-Road Design s podvozkem zvýšeným o 30 mm a oplastováním navrženým tak, aby co nejlépe chránilo karoserii.
Pro Cross Turismo je standardem také pohon všech kol a adaptivní podvozek 4D Chassis Control s tříkomorovým vzduchovým pérováním.
Kombi nebo když chcete shooting brake, má také větší kufr o objemu 446 litrů, po sklopení sedadel až 1 212 litrů. Dalších 81 litrů je k dispozici pod přední kapotou.
Z pozměněného tvaru zádě auta těží i pasažéři na zadních sedadlech, protože dostali více místa nad hlavou. Komu by kufr nestačil, může si na střešní ližiny připevnit truhlu přímo od Porsche, která zvládá rychlost do 200 km/h.
Součástí příslušenství je i nosič kol na tažném zařízení, ideální pro převoz elektrokol, také značky Porsche.
Ve čtyřech verzích as pořádným zrychlením
Standardem pro Taycan Cross Turismo je pořádná baterie s kapacitou 93,4 kWh. Se svou 800-voltovou technologií může elektrické Porsche využít rychlého nabíjení s výkonem do 270 kW.
Na čtyřech verzích následně závisí odjezd a samozřejmě i výkon. Nejslabší 4 má 280 kW (380 koní) a ke zrychlení z nuly na sto stačí 5,1 sekundy. Dojezd je tehdy na jedno nabití do 456 km.
Silnější 4S má 360 kW (490 koní) a dvě nejsilnější Turbo a Turbo S až 460 kW (625 koní), přičemž druhé jmenované stačí z nuly na sto jen 2,9 sekundy a maximální rychlost je 250 km/h.
Základní cena nové verze elektrického Taycanu startuje v Německu pod 94 tisíc eur a na trh přijde kombi už v létě.