-1.3 C
Brno
Čtvrtek, 9 února, 2023
DomůAuto MotoPorsche Taycan Cross Turismo je rodinný majetek s nosičem jízdního kola

Porsche Taycan Cross Turismo je rodinný majetek s nosičem jízdního kola

Date:

Nenechte si ujít

Španělsko není jen Madridem a Barcelonou. Lákadlem jsou pobytové citybreaky a letenky od 40 eur

Zpáteční letenky do Španělska momentálně začínají na akciové cenovce...

Nejrychleji rostoucí odpad je elektroodpad.

Elektronické zařízení ročně tvoří největší odpad, avšak recykluje se...

Co se vyplatí vyměnit na levnějším kole?

Jaké komponenty mají nejlepší poměr cena výkon, chceme-li vylepšit...

Jízda na kole v bytě? Porovnali jsme stacionární kolo a smart trenažér

Pro koho je lepším řešením smart trenažér s klasickým...

Jak využít zimu, když nelze ještě jezdit na kole?

Kdo má rád sport obecně, se zimou problém nemá...
- Komerční sdělení -časopis

Střešní box zvládá vysokou rychlost.

I když Porsche již téměř 20 let vyrábí SUV Cayenne, stále se nám spíše pojí s legendou jménem 911. Značka však opět ukazuje, že se nebrání ani větším výzvám.

Svědčí o tom nejnovější model, který lze označit za velké rodinné kombi s elektrickým pohonem, lepší průchodností i nosičem na kola. Porsche Taycan totiž dostává novou verzi Cross Turismo.

Porsche Taycan Cross Turismo (12 fotografií)
Jeho příchod není až tak překvapením, protože ho avizoval již koncept Mission E Cross Turismo představený na podzim 2018. Teprve nyní přišel čas, aby se stal realitou.

Porsche může být také praktické
Začněme praktickými změnami oproti klasickému Taycanu. Nabízí se verze Off-Road Design s podvozkem zvýšeným o 30 mm a oplastováním navrženým tak, aby co nejlépe chránilo karoserii.

Pro Cross Turismo je standardem také pohon všech kol a adaptivní podvozek 4D Chassis Control s tříkomorovým vzduchovým pérováním.

Kombi nebo když chcete shooting brake, má také větší kufr o objemu 446 litrů, po sklopení sedadel až 1 212 litrů. Dalších 81 litrů je k dispozici pod přední kapotou.

Z pozměněného tvaru zádě auta těží i pasažéři na zadních sedadlech, protože dostali více místa nad hlavou. Komu by kufr nestačil, může si na střešní ližiny připevnit truhlu přímo od Porsche, která zvládá rychlost do 200 km/h.

Součástí příslušenství je i nosič kol na tažném zařízení, ideální pro převoz elektrokol, také značky Porsche.

Ve čtyřech verzích as pořádným zrychlením
Standardem pro Taycan Cross Turismo je pořádná baterie s kapacitou 93,4 kWh. Se svou 800-voltovou technologií může elektrické Porsche využít rychlého nabíjení s výkonem do 270 kW.

Na čtyřech verzích následně závisí odjezd a samozřejmě i výkon. Nejslabší 4 má 280 kW (380 koní) a ke zrychlení z nuly na sto stačí 5,1 sekundy. Dojezd je tehdy na jedno nabití do 456 km.

Silnější 4S má 360 kW (490 koní) a dvě nejsilnější Turbo a Turbo S až 460 kW (625 koní), přičemž druhé jmenované stačí z nuly na sto jen 2,9 sekundy a maximální rychlost je 250 km/h.

Základní cena nové verze elektrického Taycanu startuje v Německu pod 94 tisíc eur a na trh přijde kombi už v létě.

Nejnovější příběhy

- Komerční sdělení -pr článek