Kombi přijde později.
Přestože je již delší dobu známo, že Škoda chystá příchod čtvrté generace modelu Fabia, až dosud byla česká automobilka ticho. Postupné odhalování však konečně začíná a na veřejnost se dostává první obrázek s boční siluetou.
I když je zřejmé, že tvarově velké změny čekat není třeba, Fabia bude od základu nová a jako poslední z koncernové čtveřice Volkswagen Polo, Seat Ibiza a Audi A1 přejde na podvozkovou platformu MQB A0. V současnosti ji už využívají Škoda Scala i Kamiq.
Při detailnějším přezkoumání prvního obrázku vidět na dveřích charakteristickou „tornado linii“, ale také výraznou změnu zadních světel. Budou horizontálně členěny, což znamená, že zasahují i do dveří kufru, jako u Scale a Kamiqu.
Největší kufr ve třídě
První zveřejněný údaj říká, že oproti končící třetí generaci objem zavazadlového prostoru naroste o 50 litrů. Znamená to, že nová Fabia nabídne 380litrový kufr, tedy stejný objem, jaký má o třídu větší Volkswagen Golf.
Přechod na novou platformu přinese větší tuhost karoserie, nejnovější asistenční systémy i více místa pro posádku.
V závěru loňského roku přišla informace, že kromě hatchbacku zůstane v nabídce i praktické kombi, ale přijde později.
Známé motory
Potvrzena je také paleta benzinových přeplňovaných motorů TSI Evo (EA 211), což znamená litrový tříválec i 1,5litrový čtyřválec, jakož i verzi na CNG s označením G-Tec.
Zatím není jasné, zda se motory obejdou bez mild-hybridní technologie E-Tec, ale na výběr budou s manuální i 7-stupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.
Počkat si musíme i na přesné datum premiéry, Škoda zatím mluví jen o jaře 2021. I na konci životního cyklu třetí generace je Fabia nejprodávanějším autem na Slovensku, v loňském roce bylo registrováno 4 607 aut.